Encyklopedie dějin města Uherské Hradiště

železniční most

železniční most


  • charakteristika

    železniční most na trati Uherské Hradiště - Staré Město


  • území

    Uherské Hradiště

  • majitelé

    zobrazit Čs. státní dráhy
    České dráhy


  • vznik

    1955


  • stavební vývoj

    zobrazit Lokální dráha mezi Starým Městem a Kunovicemi byla vybudována v letech 1882-1883 jako součást tratě Uherské Hradiště (Staré Město) - Uherský Brod, provoz na ní byl zahájen 1. dubna 1883.
    Most přes Moravu měl tehdy rozpětí 105 m.
    Roku 1927 byla trať přebudována a vystavěn také nový most ocelové nýtované konstrukce se spodní mostovkou o dvou otvorech. Ten byl zničen ustupujícími Němci 28. dubna 1945. Začátkem srpna byly zaraženy piloty pro prozatímní dřevěný most, který byl dokončen 22. září a po zatěžkávací zkoušce 29. září otevřen. Při jeho stavbě byly použity i opravené původní pilíře. V červenci 1946 byly odklízeny zbytky železné konstrukce železničního mostu, v roce 1949 byly vyměněny mostní traversy tohoto mostu.
    Po roce 1949 se začalo s budováním betonových pilířů pro nový most, od začátku září 1954 stavěl podnik Hutní montáže z Ostravy jeho železnou konstrukci a most byl dokončen začátkem roku 1955.


  • obrazy

    img0800.jpg img0801.jpg


  • prameny, literatura

    zobrazit "Kronika města Uh. Hradiště, sv. 4, 1953–1955"
    "Kronika obce Staré Město, sv. 3, 1949–1960"
    "O hradišťských mostech XI"
    "Kronika města Uh. Hradiště, sv. 2, 1935–1949"
    "O hradišťských mostech VII"
    "O hradišťských mostech I"


  • události

    14. 9. 1939
    Potopení nákladní lodi na Moravě


  • autor

    CpJ


Aktualizováno: 20. 07. 2017

Železniční most přes řeku Moravu – pohled ze strany Uherského Hradiště. (ČoJ)