Encyklopedie dějin města Uherské Hradiště

železniční most a podjezd pod tratí u nemocnice

železniční most a podjezd pod tratí u nemocnice


  • charakteristika

    železniční most a podjezd pod tratí Kunovice - Staré Město


  • území

    Uherské Hradiště


  • zajímavosti

    Stavba roku 2006


  • vznik

    2005


  • stavební vývoj

    Stavba podjezdu pod železniční tratí v blízkosti nádraží měla být realizována již ve 30. letech 20. století podle rozhodnutí městského zastupitelstva z 21.9.1934. Stavebníkem mělo být město Uherské Hradiště, které dostalo závazný příslib ministerstva železnic, že přispěje částkou kryjící 50 % nákladů, zbytek měl být rozvržen mezi město a okres. K realizaci stavby však tehdy nedošlo.
    Narůstající dopravu směrem k nemocnici a především k sídlišti ve Štěpnicích však stále více komplikovala křížení tratě a spojnici ulic Jiřího z Poděbrad a J. E. Purkyně, zejména po roce 1990. U zdejšího přejezdu, chráněného jen výstražnými světly, se stále častěji tvořily dlouhé kolony aut. V roce 2004 tak byla konečně zahájena stavba podjezdu a železničního mostu, který byl dokončen v roce 2005, a od následujícího roku zprovozněn celý podjezd. Vedle průjezdu aut podjezd umožňuje průchod chodcům i průjezd cyklistickou stezkou.


  • obrazy

    img0899.jpg

    img0894.jpg


  • prameny, literatura


  • stavby

    Nádraží Českých drah čp. 212
    Nádražní 212


  • autor

    CoJ


Aktualizováno: 21. 06. 2021

Přejezd přes železniční trať mezi ulicemi Jiřího z Poděbrad a J. E. Purkyně. (SOkA UH, Jan Rajzl)