železniční most a podjezd pod tratí u nemocnice
charakteristika
železniční most a podjezd pod tratí Kunovice - Staré Město
-
území
Uherské Hradiště
-
zajímavosti
Stavba roku 2006
-
vznik
2005
-
stavební vývoj
Stavba podjezdu pod železniční tratí v blízkosti nádraží měla být realizována již ve 30. letech 20. století podle rozhodnutí městského zastupitelstva z 21.9.1934. Stavebníkem mělo být město Uherské Hradiště, které dostalo závazný příslib ministerstva železnic, že přispěje částkou kryjící 50 % nákladů, zbytek měl být rozvržen mezi město a okres. K realizaci stavby však tehdy nedošlo.
Narůstající dopravu směrem k nemocnici a především k sídlišti ve Štěpnicích však stále více komplikovala křížení tratě a spojnici ulic Jiřího z Poděbrad a J. E. Purkyně, zejména po roce 1990. U zdejšího přejezdu, chráněného jen výstražnými světly, se stále častěji tvořily dlouhé kolony aut. V roce 2004 tak byla konečně zahájena stavba podjezdu a železničního mostu, který byl dokončen v roce 2005, a od následujícího roku zprovozněn celý podjezd. Vedle průjezdu aut podjezd umožňuje průchod chodcům i průjezd cyklistickou stezkou.-
obrazy
-
prameny, literatura
-
stavby
Nádraží Českých drah čp. 212
Nádražní 212-
autor
CoJ