Lávka pro pěší a cyklisty
ulice
charakteristika
lávka pro pěší a cyklisty přes řeku Moravu, spojující Uherské Hradiště a Staré Město
-
území
Uherské Hradiště
majitelé
město Uherské Hradiště-
zajímavosti
Podnětem ke stavbě byla provizorní lávka, kterou zde vojsko postavilo v rámci Setkání mládeže na Velehradě 1993, kdy mládež, ubytovaná v Uherském Hradišti, tudy putovala na Velehrad. Vojenský most MS svou konstrukcí vycházel z tzv. Baileyho mostu, který vyvinuli Britové během druhé světové války. Československá armáda zavedla tento typ do výzbroje v 60. letech 20. století.
-
vznik
1995
-
stavební vývoj
Příprava stavby byla zahájena v roce 1993 projekční kanceláří PRIS z Brna. Na jaře 1994 byla uzavřena smlouva mezi městem a Dopravními stavbami Uherské Hradiště, výstavba byla zahájena v dubnu téhož roku. Nosná konstrukce byla provedena z typového vojenského mostu MS, který město Uherské Hradiště získalo od armády za cenu nepatrně vyšší, než byla cena kovového šrotu. Lávku nesou dva hlavní příhradové nosníky, tvoří ji ocelové příhrady délky 3 metry, které jsou vzájemně propojeny čepy. Volná šířka lávky je 4 metry, délka přemostění 77,2 metru. Celková výstavba pak stála asi 6,5 milionů korun. Závěrečná statická zkouška lávky proběhla 4.8.1995 a poté byla lávka uvedena do provozu. Po pěti letech vykazovaly původní dřevěné desky různá poškození, některé musely být opraveny či vyměněny. K zásadnější opravě mostovky přistoupilo město v roce 2014, kdy byl vytvořen nový povrch vozovky.-
prameny, literatura
-
události
13. 12. 1994
Postavení lávky pro pěší mezi Uherským Hradiště a Starým Městem-
autor
CoJ, RaB