železniční most
charakteristika
železniční most na trati Uherské Hradiště - Staré Město
- 
        
 území
Uherské Hradiště
majitelé
Čs. státní dráhy
České dráhy- 
        
 vznik
1955
- 
        
 stavební vývoj
Lokální dráha mezi Starým Městem a Kunovicemi byla vybudována v letech 1882-1883 jako součást tratě Uherské Hradiště (Staré Město) - Uherský Brod, provoz na ní byl zahájen 1. dubna 1883.
Most přes Moravu měl tehdy rozpětí 105 m.
Roku 1927 byla trať přebudována a vystavěn také nový most ocelové nýtované konstrukce se spodní mostovkou o dvou otvorech. Ten byl zničen ustupujícími Němci 28. dubna 1945. Začátkem srpna byly zaraženy piloty pro prozatímní dřevěný most, který byl dokončen 22. září a po zatěžkávací zkoušce 29. září otevřen. Při jeho stavbě byly použity i opravené původní pilíře. V červenci 1946 byly odklízeny zbytky železné konstrukce železničního mostu, v roce 1949 byly vyměněny mostní traversy tohoto mostu.
Po roce 1949 se začalo s budováním betonových pilířů pro nový most, od začátku září 1954 stavěl podnik Hutní montáže z Ostravy jeho železnou konstrukci a most byl dokončen začátkem roku 1955.- 
        
 obrazy
- 
        
 prameny, literatura
- 
        
 události
14. 9. 1939
Potopení nákladní lodi na Moravě- 
        
 autor
CpJ
        



