Encyklopedie dějin města Uherské Hradiště

železniční most

železniční most


  • charakteristika

    železniční most na trati Uherské Hradiště - Staré Město


  • území

    Uherské Hradiště

  • majitelé

    Čs. státní dráhy
    České dráhy


  • vznik

    1955


  • stavební vývoj

    Lokální dráha mezi Starým Městem a Kunovicemi byla vybudována v letech 1882-1883 jako součást tratě Uherské Hradiště (Staré Město) - Uherský Brod, provoz na ní byl zahájen 1. dubna 1883.
    Most přes Moravu měl tehdy rozpětí 105 m.
    Roku 1927 byla trať přebudována a vystavěn také nový most ocelové nýtované konstrukce se spodní mostovkou o dvou otvorech. Ten byl zničen ustupujícími Němci 28. dubna 1945. Začátkem srpna byly zaraženy piloty pro prozatímní dřevěný most, který byl dokončen 22. září a po zatěžkávací zkoušce 29. září otevřen. Při jeho stavbě byly použity i opravené původní pilíře. V červenci 1946 byly odklízeny zbytky železné konstrukce železničního mostu, v roce 1949 byly vyměněny mostní traversy tohoto mostu.
    Po roce 1949 se začalo s budováním betonových pilířů pro nový most, od začátku září 1954 stavěl podnik Hutní montáže z Ostravy jeho železnou konstrukci a most byl dokončen začátkem roku 1955.


  • obrazy

    img0800.jpg

    img0801.jpg


  • prameny, literatura

    zobrazit


  • události

    14. 9. 1939
    Potopení nákladní lodi na Moravě


  • autor

    CpJ


Aktualizováno: 20. 07. 2017

Železniční most přes řeku Moravu – pohled ze strany Uherského Hradiště. (ČoJ)